Teamkjører Lisa Wiik sender update fra mange uker på tur!

Da har vi fått en ny hilsen fra Lisa. Hun har globetrottet rundt i verden med brett på ryggen. Konkurranser, filming, foto og moro. Høydepunktene har stått i kø så langt for Lisa denne vinteren.

Tyrkia.

Nå har jeg kjørt snowboard i Tyrkia også. Jeg har bare vært i Tyrkia om sommeren og ante ikke at de hadde gode ski-annlegg der borte. De hadde til og med den beste pudderen jeg har kjørt i. Jeg var med Roxy på fotoshoot i 10 dager og vi var først et sted utenfor Istanbul som het Kartalkaya. Der snødde det hver dag, og det ble så mye pudder at jeg hadde vanskeligheter med å komme meg ned bakken. Litt pga at fjellet var litt for flatt men mest fordi det var snø til midjen. Artig!!!

Så dro vi til et fjell rett utenfor Antalya, der var det mindre snø men sol hver dag! Hadde fjellet omtrent for oss selv og heisen stoppet mellom hver gang vi kjørte den. Kanskje jeg så 15 andre der til sammen…

Filmeren var Gendle og meg i Saclikent utenfor Antalya.

Kartalkaya ski-resort.

Kjersti og jeg foran en rail vi prøvde ved hotellet i Kartalkaya.

Teammate Baza og jeg foran en moskee i Saclikent utenfor Antalya.

Vannpiper og stasj i en Bazar i Istanbul.

Så reiste vi hjem i to dager før USA turen.

1 måned i US AND A.

Endelig er jeg i USA og kjører park og pipe i skinnende sol og svette…hehe. Jeg landet i Reno/Tahoe ondag 27. Mars kl 23 lokal tid…men allerede morgenen etter var jeg i bakken og hadde slopestyle trening i Vans Cup at Tahoe. Godt å være i jet lag da, våkner jo så tidlig. Prøver alltid holde på jet laget så lenge jeg kan jeg. Godt å komme seg opp tidlig, og kjempegodt å sovne når man er stuptrøtt kl 21 på kvelden.

Vans Cup Pipe. Foto: Transworld Snowboarding

Slopestyle coursen var gøy. Det hjelper alltid med sol og slusj i bakken da, og 11 grader i lufta☺ Det eneste som ødela for meg var det siste hoppet i en rekke av tre. Det var ca 17 meter flate og så mye kick/sprett som jeg aldri har vært borti før. Gutta hatet det også, og det sier jo litt. Men de ville jo ikke forandre på take offen, så jeg måtte jo prøve å kjøre på det for å få et helt run i konkurransen. Fløy over med rompa først og traff kulen, derfra tok jeg backflip ned i landinga. Ikke særlig digg. Jeg var livredd det hoppet og fant ut at jeg skulle droppe det i konkurransen. Det var liksom ikke vært å skade seg på det, og jeg ville absolutt ikke lande faltt med mitt dårlige kne.

Dermed ble det 11. plass etter kvalikk, og 10 gikk videre til finale!!! Fant ut at om jeg hadde tatt en straight air over det siste hoppet (slik som alle de andre jentene i finalen gjorde) hadde jeg lett vært topp 5. Men det er ikke noe å tenke på nå, får bare trene litt på sprett hopp i fremtiden☺

Pipekonkurransen gikk mye bedre. Den var dagen etter. Og siden jeg hadde slopestyle først hadde jeg ikke prioritert pipe trening. Men pipen var kjempebra og lett å venne seg til. Kom meg til finalen på en 8. Plass og avanserte til 6 plass. Veldig fornøyd med 6.plass der. God stemning og bra kjøring. Jeg fikk til det jeg ville og fikk også inn høyden i finalen, så nå gjelder det bare å lære seg flere triks slik at det blir pallen neste gang☺

Salt lake city ble neste stopp.
Jeg hadde planlaget å være der å trene en uke før u.s. Open uansett, da jeg fant ut at jeg var invitert til World Superpipe Championships helga etter Vans Cup. Så da dro jeg dit da, etter en ”night fotoshoot” i Tahoe på torsdag. Mistet pipe-trening der på fredag og hadde 30 min oppvarming før konkurransen på lørdag. Det var en ordentlig superpipe, en av de største jeg har kjørt. Så det var ikke like lett å venne seg til som jeg trodde. Vi hadde alle 3 run og det beste telte. Så når konkurransen startet var det bare å hive seg rundt å gjøre triks med det samme. Det funket på en måte, var veldig førnøyd med mc.twisten denne gangen, da jeg klarte eller med andre ord var helt nødt til å vente og følge veggen for i det hele tatt å komme over buen, dermed ble den faktisk ganske bra. Ble 7. plass der da.

Nå gleder jeg med veldig til å roe ned her i Park City, trene og kjøre på egen hånd. Her er alt shapet og i god stand. Du har alle mulige størrelser på hopp og rails.

Jeg skal øve inn i allefall et nytt triks i pipe og ett nytt triks på hopp før U.S. Open 17.-23. mars.