Reisebrev fra Hansi i Chile, del 2

Hei igjen folkens!
Endelig et sted med internett igjen… Dagene siden siste mail har vært helt fantastiske. Vi har hatt helt ufattelig bra surf og windsurf hver eneste dag siden sist.

Bølgene har ligget på 2 til solid 5 meter hver dag de siste to ukene, og vi har for det meste seilt og surfet Topocalma hver dag. Topocalma er et naturreservat hvor en må legge igjen id for å kunne kjøre gjennom porten og inn i parken. En må også være ute før syv hver dag, så akkurat det er litt stress….Ellers er det et utrolig fint omeråde som har et utrolig bra point break som bryter på sand. Vi har seilt der i opp til 5 meter+, men når det er så stort hat det en tendens til å close ut litt. Bukten etter pointet, som vi har kalt Pedro bukten siden det er der man havner når man blir vasket, er litt kjiip å komme ut av. Man må derfor time settene ganske bra for å komme ut. Jeg har seilt for det meste 4.2 her nede, men har brukt 4.7 tre ganger…

I helgen var det windsurf konkurranse her nede og jeg, Tore Skjæveland og Dag Arnfinsen meldte oss på. Det utrolige var at akkurat de to dagene det var konkurranse uteble vinden.litt synd, for konkurransen kunne kvalifisert til en større konkurranse om et par uker som bla Vidar Jensen kommer ned for å delta på….

Isteden hadde vi kanonsurf begge disse dagene, så vi var egentlig ganske førnøyd uansett.
I dag har vært desidert den beste dagen her nede så langt.. Vi tok en sjans og kjørte ned til Pichilemu seks i dag tidlig, for å surfe. Vi dro først til main breaket i Pichilemu, der var det alt for stort til å komme ut… Solid tobbel til trippel head, og sikker fem knop strøm…….

Etterpå kjørte vi til det beryktede Punta De Lobos. Her var det fem meter i settene, men litt lettere å komme ut, så jeg og Tore prøvde oss med de to gunnene vi hadde mad oss i teamet…

Tore fikk tre bølger, og jeg fikk tidenes vaskemaskin…..Dagens største sett midt i hodet, men uansett var det utrolif fett å bare være ute å oppleve størrelsen…..
Etterpå kjørte vi tilbake til Main break og hadde lunsj, og når vi var ferdig blåste plutselig vinden opp. To seilere smyger seg ut mellom settene, Victor Fernandes og en annen spanjol…Ikke lenge etter er vi og på vannet, og rir bølger på det de på land mente var dobbel mast på det største i perfekt 4.7 side-off føre med perfekt drag i bølgene, og akkurat nok til å ta høyde på vei ut igjen…..Dette tror jeg er min beste seile session ever. Ingen radikale moves, men bare en utrolig nytelse av perfekte bølger. Bottom turnen var som å svinge i smør, og pedro uttalte på stranden etterpå at det kunne samenlignes med pudderkjøring i et stort fjell…..

Så livet er utrolig herlig akkurat nå her i Chile.Alle er superstoka, og i morgen flytter vi ned til Pichilemu som nå er vår store favoritt til nå……

Hade på badet

-Hansi

6 thoughts on “Reisebrev fra Hansi i Chile, del 2

1. venter spent på fler bilder!! morro at dere har hatt bra forhold!! må bare si jeg er drit misunnelig:)

2. Verste type mailer…. Kjære Hansi… når jeg leste reisebrevet ditt i mailen i dag tidlig var jeg på gråten av sjalusi… så traff jeg Jørgen… og han mumlet og brummet om hvor heldig du er! Så fortsett å kos dere! Masse masse! Og send flere mailer!

3. Been there – on my way home Sitter naa i Frankfurt og hoerer at Pichilemu ogsaa funker i dag. Turen hjem er droey og nesen flasser. Vaskemaskinene i Chile er effektive… selv de hodehoeye.