Reisebrev fra Hansi

Team kjører Hansi forbereder julen på sin egen måte….

Hei folkens!

De to siste ukene her har vært helt utrolige.
De tre første dagene var jeg i Perth for å vente på Dag og Are, to venner fra Stavanger. Var litt sammen med Phil fra Cornwall i England de to forste dagene, og skulle egentlig ventet to dager til i Perth på de andre, men ble litt lei av bylivet og fikk billig skyss til Lancelin, så jeg dro dit dagen etter.
Bodde på en backpacker der i to dager, og seilte den første dagen. Andre dagen dro jeg til Geralton som er en by ca tre-fire timer fra lancelin med Are og Dag som da plukket meg opp i Lancelin. Vi ble da i Geralton i to dager og seilte Point Moore og Cornation. Første natta kom vi for sent til campingplassene og måtte campe på stranda. Vi ble da vekket av en marshall pga at det er ulovlig og campe utenfor campingplassene….Andre natta campet vi på en campingplass. Ble litt trangt å sove tre stk i en bobil, så jeg kjopte meg telt og sover for det meste i det…
Etter Geralton begynte vi turen mot Gnarloo som har en av de beste leftene i verden….Første dagen gikk med til å kjøre opp til en liten by som heter Canavron. Der sov vi en natt og neste dag handlet vi forsyninger og kjørte til Gnarloo. Veien dit er ganske dårlig og man må holde god fart for å ikke sette seg fast i sanden…..Vi kom fram på kvelden samme dag og rakk akkurat å sette opp campen før det ble mørkt….Neste morgen våknet vi opp til fem-seks meter bølger og 5.3 vind. Jeg dro utpå ganske tidlig og det var egentlig for lite vind, men perfekt for bølgeridning….Fikk sikkert bare tre-fire bølger per time, for bølgen er så lang at det tar lang tid å krysse tilbake når man ikke planer.. Utpå dagen ble vinden sterkere, men bølgene droppet litt og vi hadde fire timer med perfekt 5.3 vind og ca 4-5 meter bølger…..De neste dagene seilte vi hver dag i perfekte forhold.Bølgene ble gradvis mindre hver dag, men vinden var bra og jeg seilte 4.2 tre dager og 4.7 tre dager…Siste dagen var bølgene ca 1.5 meter, men selv om det er så lite får man fremdeles over 5 bottomturns per bølge….
Fikk tatt noen bilder, men breaket er så langt ute at det blir ganske dårlige bilder med digitalt camera…..
Etter seks dager der oppe med bra forhold, så det ut som at det skulle bli noen dager uten vind og bølger, så jeg dro tilbake til Geralton med Claudia Vogt fra Osterrike. Hun er ranket nr 5 wc i wave…vi er nå i geralton , og har en dag pause fra seilinga. Blir ganske sliten etter åtte dager med seiling på rad. Ganske deilig å være tilbake i sivilisasjonen igjen etter en uke med camping….
Var litt av en opplevelse å kjøre en gammel van fra Gnarloo og hit. Måtte ligge i 80 km/t på smal sandvei for å ikke sette seg fast og møter en en bil, ligger en ganske tynt an…..
Har sett slanger, giftige edderkopper,, kengruer og masse andre dyr og skapninger jeg ikke kan navnet på og sett en revhai på to meter svømme forbi meg under snorkling… så det har til nå vært en ganske innholdsrik tur!!
I morgen drar vi ned til Lancelin og etter det får jeg se hva som skjer….Tror det blir Margret River og kanskje esperence om noen uker…..
Håper alle hjemme har det bra!

hilsen Hansi

ps. sjekk siste nummer av fri flyt!!!

6 thoughts on “Reisebrev fra Hansi

1. hei!! hei du kos deg masse videre på turen så må du ha en fin jul!! kos og klem fra oss alle på surfsentrum:)
    håper det ikke er noe vind der nede, ingen bølger heller….. berre drid, drid drid

2. hehehe Hallo Hansi! Lenge siden sist nå. Savne deg mye på Surfsentrum. Du må kosa deg så mye du kan. Håbe du får mye bra surf og at vind blåse som faen. Hehe Det va jørgen som posa under navnet Maria ovenfor. God jul og godt nytt år din heldiggris. Snakkis

3. On the road… Flott reisebrev. Lykke til videre på turen. Håper skaden din er leget, og at vind og bølger måtte følge deg. Ha en god jul osv… snages, JAN

4. galning gje gass hansi. ler deg forlengsen nå. eg sko gjerna vært med. sitte i nordsjøen og rive meg i håret. pass deg for hvithaien. janus