Vinden rocker med gutta på Jæren!

Høststormene har endelig kommet til Jæren. Teamgutta har ventet lenge på slike forhold. For de mest hardbarka er det nå den virkelig sesongen for windsurfing starter. Teamseiler Hansi, som har tilbrakt det meste av sesongen med å jage vind og world cup konkurrranser, har nå ankert opp på Jæren og storkoser seg i fantastiske forhold.

Helgen som var ble hittil høstens beste helg med seiling både lørdagen og søndagen.
Lørdagen ble den beste dagen for min del, vi tok en sjans og gikk ut på en helt ny spot med tanke på windsurfing.

Bølgene der var opp til mastehøye, og vinden var perfekt side off retning. Jeg seilte med 4.7 og newwave 75, og hadde noen supefine bølger!

Eneste som var ulempen med å seile der, var at hvis man kom for langt på innsiden av breaket, var det null vind, derfor hadde jeg et par vasketurer på rullesteinene… Men det var kjempedigg å få en spot helt for seg selv som fungerte så bra! Grunnen til at vi dro dit, var at vi holder på å filme til en DVD som skal gis ut av boardseeker rundt juletider…Så resultatet fra denne dagen kan ses der om ikke så alt for lenge…

Etter halvannen time på denne spotten, dro vi til spot x der det var litt mer vind, og veldig mange folk på vannet.

Jeg rigget da 4.2 og seilte min 2008 Fantiac New Wave 69 liter.

Ble alt for mye folk, og stress til å få noe som helst tape til DVDen, så vi angret egentlig litt på at vi ikke hadde brukt hele dagen på den andre spotten, men det var utrolig fett å seile med gjengen fra Oslo, og selvfølgelig Kilen og Jørgen og resten av den lokale gjengen…
Var sikkert over tjue bilder på x denne dagen…

Sliten søndag morgen dro vi ned til spot y….
Logo høye bølger og masse vind var oppskriften, og jeg riggen min 3.7 voodoo helt flat!
Puttet og på en 19 gsport finne som funket helt fantastisk i de forholdene som var. Jeg og “Gummi” og Roberto dro ut først, og ut over dagen fylte parkeringen seg mer og mer ettersom folk klarte å komme seg opp av sengen…

Superfine bølger, og masse cutbacks og arials ble det på mange til tross for relativt heavy regn til tider. Alt i alt en super helg med masse bra seiling!